Docència en treball social a l’atenció primària

La funció docent de pre i post grau dels i les  treballadores socials, està reconeguda al reglament marc de funcionament dels equips d’atenció primària. En aquest sentit, i des de ja fa anys, els i les  treballadores socials col·laboren en la formació universitària dels futurs professionals del treball social, que realitzen les seves pràctiques a l’àmbit de la salut (tant a l’atenció primària de salut com als hospitals).

La docència constitueix una de les línies bàsiques d’activitat de l’ICS, que té la voluntat de ser l’organització líder dins el sistema sanitari català en el camp de l’assistència, la docència i la recerca.

La finalitat de les pràctiques és l’assoliment de les competències professionals. Els i les treballadores socials d’atenció primària contribueixen a l’assoliment d’aquestes competències emmarcades en l’àmbit d’intervenció de l’atenció primària de salut, i en els seus posicionaments teòrics des dels quals es desenvolupa la intervenció social en salut.

La col·laboració docent entre les universitats i l’Institut Català de la Salut es desenvolupa a partir dels convenis subscrits amb les universitats que imparteixen el Grau de Treball Social.

Per part de l’ICS als alumnes se’ls assigna una treballadora social que és l’encarregada de coordinar, supervisar i acompanyar el seu procés d’aprenentatge.

Enguany, als alumnes de quart de grau de treball social de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Ramon Llull que estaran realitzant practiques entre setembre i gener a diferents equips de la Direcció d’Atenció Primària Costa de Ponent, van assistir a una sessió d’acollida amb l’objectiu de presentar l’atenció primària i el marc teòric del treball social a l’atenció primària de salut.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en atenció primària ICS i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.